Friday, February 26, 2010

saye tak mahu ape-ape lagi. mungkin saye belum cukup baek.

im sorry for my imperfection.

Thursday, February 25, 2010

perasaan bercampur-baur. that is what i feel now. ade macam-macam dalam fikiran sekarang ni. luckily i have my beloved housemates that i can share some of the problem with.

Wednesday, February 24, 2010

the hectic and busy life is now begin.

Tuesday, February 23, 2010

a temporary insanity. that is what i have.

..done..

im done with ethics paper. Thank you Allah for giving me the idea to do the assignment. mahu pergi meronggeng sebentar bersama housemate kesayangan sebelum meneruskan lagi tuntutan-tuntutan duniawi yang laen.

please forgive me,
i really have no intention to interrupt you.
saye betul-betul tak tahu.
:(

Sunday, February 21, 2010

..takut..

im afraid of what might happen in the future. i dont know if i have the courage to face the future if the future is not like what i planned for this whole life. dear God, please give me the strength to face the future that U have written for me. tabahkan aku tuhan.

takziah buat sahabat; Fahimah Hambari, yang baru kematian bapa tersayang pagi ini.
berikan ketabahan ke dalam hati nya ya Tuhan.

Saturday, February 20, 2010

ethics position paper is giving me a severe headache. i dont even know how to start. dear GOD, please help me because only U can. :D

kenape perlu merapu-rapu kalau sebenarnye ape yang mahu disampaikan ialah
kau rindu aku.
die memang pelik.
saye tahu die memang begitu.
tapi mungkin sebab itu saye suke die :D

Wednesday, February 17, 2010

..ethics..

making a decision alone is hard enough for me. adding ethics to it will only make it more complicated. life. haih!

just something that i learnt today.

Tuesday, February 16, 2010

how can someone acts like nothing happen when obviously something is happening.

confuse.

Monday, February 15, 2010

saye rase saye ade konflik dalam diri. pagi ini saye rase saye hipokrit. lepas tu saye rase hipokrit tu bagus. confuse dengan diri sendiri. haish.

bye.

confuse dengan isu semasa, bak kata shafnah sengal malampau.
  • kes buang anak melampau-lampau. bukan tak tahu proses ape yang perlu untuk dapat anak. tapi masih nak buat. lepas tu anak yang tak berdosa tu juga jadi mangsa.
  • kes liwat anwar yang dah berpuluhan tahun. sudah la. cukup-cukup la tu. dah naik bosan dah baca tak habis-habis.
  • kes tangkap khalwat plak dah macam jadi satu berita penting dalam berita. kes curang suami isteri. kes lari ikut kekasih. kes rogol etc.

Sunday, February 14, 2010

..mahu lebih..

i keep on wanting more. seorang manusia itu memang tak pernah puas dan tamak. sudah diberi betis nak peha pulak. aku selalu bertanya soalan yang sama kepada yang satu itu. dan seperti dijangka jawapan yang aku dapat adalah seperti yang aku fikirkan dan aku dengar sebelum-sebelum ini. tapi aku macam tak putus harapan bertanya berulang-ulang kali dengan harapan aku akan dapat jawapan seperti yang aku mahukan. demand kan aku? bukan jawapan yang aku dapat itu buruk atau tak cukup baik cuma jawapan yang aku dapat dari yang satu itu bukan seperti yang aku mahukan. dah cukup baik dah jawapan yang aku dapat dari yang satu itu. tapi disebabkan aku seorang manusia, i keep on wanting more. aku mahu dipuja setinggi langit konon macam aku la yang terbaek di bumi ini or at least untuk yang satu itu. haha. ketawakan diri sendiri. manusia memang tamak dan mahu lebih. tapi kan kadang-kadang jawapan dari yang satu itu buat aku terfikir mahu meneroka apa lagi yang ada untuk aku di bumi tuhan yang besar ini. mungkin di bumi sebelah yang lain ada yang lagi baik untuk aku. seriously zue? aku rasa masalah aku ialah aku tak bersyukur dan tak berpuas hati dengan apa yang aku ada. maafkan aku Allah untuk penyakit hati ini. astaghfirullah.

Saturday, February 13, 2010

..yakin?

aku selalu cari jawapan untuk setiap persoalan itu tapi takde satu pun jawapan yang pasti. berbaloikah setiap apa yang dilakukan hampir setengah dekad ini? bersediakah untuk bahagian yang paling sensitif itu hancur berkecai sekali lagi? bersediakah untuk memberi semuanya pada yang tak pasti? ape sebenarnye bukti yang ada yang betul-betul yakin untuk setiap keputusan yang dibuat? apa sebenarnya yang dirasa? nafsu? keinginan? seberapa yakin kah apa yang dirasa seperti yang diclaim? atau itu cuma mainan perasaan yang menginginkan? yakin kah aku pada keputusan aku nanti? seberapa yakin kah aku pada yang satu itu? kadang-kadang semua ini menakutkan. betul. aku takut. sangat amat tak mahu hancur berkecai seperti debu lagi. payah nak kutip satu-satu nak sambung balik dan kembali seperti sedia kala dengan senyuman yang bukan dibuat-buat. aku bukan seperti mereka yang bisa melukiskan perasaan dengan kata-kata atau perkataan. aku lebih selesa kalau semua tersimpan kekal rapi di dalam. akhir ini semua macam kabur. makin banyak yang mengelirukan. aku macam hidup dalam denial. aku asyik cakap yang tiada apa-apa yang berubah. aku ignore setiap satu yang aku jumpa. tapi hakikatnya semua akan berubah biar pun sedikit. yang dah sah pun tak pasti tulisan masa depan mereka apa lagi aku yang masih tak pasti. ya Tuhan, tunjukkan aku. tabahkan aku kalau tulisanMu nanti bukan seperti yang aku mahu. bukan seperti yang aku lakar dalam perancangan masa depan nanti. tabahkan aku Tuhan.

Thursday, February 11, 2010

..thank you for doing this all these years..

"Wait For Me"
You are not alone tonight
Imagine me there by your side
It's so hard to be here so far away from you
I'm counting the days till
I'm finally done
I'm counting them down, yeah, one by one
It feels like forever till I return to you
But it helps me on those lonely nights
It's that one thing that keeps me alive
Knowing that you wait for me
Ever so patiently
No one else knows the feeling inside
We hang up the phone without saying goodnight
Because it's the sound of your voice that brings me home
It's never been easy to say
But it's easier when I've gone away
Knowing that you wait for me
Ever so patiently
Yeah, you're everything I've ever dreamed of having and
It's everything I need from you just knowing that you wait for me
What I'd give
What I'd do
Knowing I'm not there for you
Makes it so hard to leave
What I'd give
What I'd do
Anything to get me home to you
And this time I'll stay
And you wait for me
Ever so patiently
Yeah, you're everything I've ever dreamed of having and It's everything I need from you just knowing that you wait for me
thank you so-very-much
annoying sunshine
57 months

Wednesday, February 10, 2010

..so im back..

blog ni dah macam bersawang. hehe. not that im busy to update my blog it just that im busy spending time with my beloved ones. hehe. now, im back to adelaide, back to my routine as student. final year student of pharmacy. this year gonna be a tough year. i guess. i wish i will survive this year because i cannot wait to go back to malaysia for good and be with my beloved ones all the time. ok, a bit exagerated there. hehe. let me update what is going on for the last two months and im gonna let the pictures do the talking cause they say a picture say thousands words.

the best mom in the whole world

cousins!

dikelilingi bidadari?

purple girls!

little cousins yang kadang-kadang menjengkelkan. hehe

in action!

they do make me smile

happy?

haikal yang ajar pose itu. hehe

die dah kawen. orang gila saya. hehe

happy family!

kesayangan!

mereka yang buat hidup saya huru-hara tapi saya adore mereka

ini teman gossip. hehe

so the holiday is over and now its the time to concentrate back on my studies. and also its time to spend with my lovely friends here in adelaide who feel likes family. the ones who make the part of being far away from the loved ones much easier. :D

 
Dear Diary Blogger Template