Sunday, November 28, 2010

i miss you already
have a good holidays
we gonna meet again soon
if it is not here
maybe we gonna meet there
at our ultimate destination
hopefully

ya Allah, pelihara dia.
semoga kami bertemu lagi di sana nanti.

i have no one to fight with :(


Friday, November 26, 2010

banyak sangat benda dalam fikiran

keputusan. sangat risau dan takut walaupun seorang kawan mengingatkan tawakal tu apabila kita berserah diri tanpa memikirkan lagi tentang hasilnya. tiap kali hati ini ingatkan pasal tawakal tapi masih juga gagal untuk menghilangkan kerisauan dan ketakutan itu. adakah saya masih belum bertawakal dengan erti kata sebenar?

shipping. selagi result tak keluar saya seperti stuck untuk melakukan apa yang telah dirancang. semua macam bergantung kepada keputusan itu. sebab itu saye asik tangguh semua plan yang telah dirancang. tahu. tak patut camtu. kene teruskan jugak perancangan itu sebab in the end Allah jugak yang tentukan kelancaran perancangan tu dan saya tak harus bersangka buruk kepada Allah. Dia adalah sebaik-baik pemberi keputusan.

expectation. besar sungguh harapan orang-orang yang tersayang kepada saya sampaikan kadang-kadang saya takut saya tak dapat berikan harapan mereka yang tersayang. saya takut mereka akan kecewa dengan saya. sesungguhnya saya takut. sekali lagi saya bergantung harap kepada Allah untuk yang terbaik untuk semua. benar-benar harap. kalau saya tak dapat capai expectation mereka. saya tak tahu macam mana nak berdepan dengan mereka. saya benar-benar harap mereka dapat terima saya walau macam mana pun nanti keputusannya.

kehidupan. perlu rancang kehidupan. semakin bertambah umur semakin banyak tanggungjawab yang perlu ditanggung. sama ada kita suka atau tidak. tanggungjawab kepada keluarga dan terutama kepada umat perlu di ambil kira dalam merancang kehidupan untuk menjadikan dunia ini lebih baik. perlu difikirkan semua yang terlibat untuk merancang keputusan dan menjalani kehidupan.

Ya Allah. kebergantungan ku hanya kepadaMu. tabahkan hati ini ya Allah. yakin kan aku untuk terus menerima semua perancangan Mu yang terbaik untuk ku.

for u,
i will be missing u like so much
semoga ukhuwah kita akan terus kekal hingga ke negeri abadi nanti
saya doakan yang terbaik untuk awak
you are one of the most precious thing in my life
and i am glad that our path cross in my journey of life.

Tuesday, November 9, 2010

takut.
perasaan tu datang lagi.
i keep telling myself to keep calm,
focus and let Him decide the best for me.

Sunday, November 7, 2010

saya perlu menyusun semula kehidupan.
atau pun saya cuma perlu ikut sahaja ke mana hidup ni akan bawa
tapi kalau ikut arus dan terus hanyut macam mana?

satu-satu zue.
selesaikan satu persatu.
akan diberi kemudahan insyaAllah.

permudahkan ya Allah.

Friday, November 5, 2010

last assignment submitted. hopefully will be last.
final exam is approaching and i am scare to admit the last
because i am afraid this might not be the last.

O Allah, help me ease the feeling
because only You really know and understand
what is really going on inside

permudahkan segalanya ya Allah.
tetapkan aku yakin bahawa bahawa ketentuanMu
adalah yang terbaek untuk ku
kerana Engkau sebaik-sebaik pemberi keputusan

missing everyone back at home
sikit je lagi


 
Dear Diary Blogger Template